הבדלים בין גרסאות בדף "י' ניסן תשפ"ג"
ספרי שליט"א (שיחה | תרומות) (יצירת דף עם התוכן "'''יום שבת קודש פ' צו, י' ניסן תשפ"ג - שנת הקהל''' זמן קצר לפני תפילת שחרית נצפו חלק מתלמידי הת...") |
ספרי שליט"א (שיחה | תרומות) |
||
שורה 29: | שורה 29: | ||
כבר דקות ארוכות לפני התפילה החלו הקהל לנגן את הניגון החדש על הקאפיטל של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, כשבינתיים מסדרים ה'ועד המסדר' את הריבוע שעל יד בימת התפילות שפונה כולו מאנשים עבור הברכה שאחרי תפילת ערבית, כשלתפילת ערבית נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מאוחר בשלוש דקות מהזמן הרגיל (צאת שבת). | כבר דקות ארוכות לפני התפילה החלו הקהל לנגן את הניגון החדש על הקאפיטל של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, כשבינתיים מסדרים ה'ועד המסדר' את הריבוע שעל יד בימת התפילות שפונה כולו מאנשים עבור הברכה שאחרי תפילת ערבית, כשלתפילת ערבית נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מאוחר בשלוש דקות מהזמן הרגיל (צאת שבת). | ||
− | בשל האיסור להכין משבת לחול, ההכנות המעשיות עבור הברכה התקיימו רק בשעת תפילת ערבית (לאחרי ההבדלה בתפילה), הסטענדער של השיחות הורד לשטח שפונה על יד הבימה, ורמקול אחד הועמד על יד ארון הקודש. | + | בשל האיסור להכין משבת לחול, ההכנות המעשיות עבור הברכה התקיימו רק בשעת תפילת ערבית (לאחרי ההבדלה בתפילה), הסטענדער של השיחות הורד לשטח שפונה על יד הבימה, ורמקול אחד (עבור המיקרופון של ברכת אנ"ש) הועמד על יד ארון הקודש. |
לאחר ההבדלה ירד כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מבימת התפילות ונעמד על יד הסטענדער של השיחות שהועמד על יד המדרגות, ולאחר מכן החל הרב שמואל שי' סמואל'ס לברך את כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ("כברכת בן המברך את אביו") בשם כל החסידים ואנ"ש לרגל יום ההולדת המאה ועשרים ואחד (במיקרופון). בנוסח הברכה שולבו גם פסוקים מהקאפיטל החדש כשבתוך הברכה מופיעה גם בקשה ודרישה לסיים את ההעלם והסתר שלא היה כדוגמתו מאז מתן תורה ולהביא את הגאולה האמיתית והשלימה בפשטות. | לאחר ההבדלה ירד כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מבימת התפילות ונעמד על יד הסטענדער של השיחות שהועמד על יד המדרגות, ולאחר מכן החל הרב שמואל שי' סמואל'ס לברך את כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ("כברכת בן המברך את אביו") בשם כל החסידים ואנ"ש לרגל יום ההולדת המאה ועשרים ואחד (במיקרופון). בנוסח הברכה שולבו גם פסוקים מהקאפיטל החדש כשבתוך הברכה מופיעה גם בקשה ודרישה לסיים את ההעלם והסתר שלא היה כדוגמתו מאז מתן תורה ולהביא את הגאולה האמיתית והשלימה בפשטות. | ||
שורה 35: | שורה 35: | ||
לאחר סיום הברכה בירך הת' ישראל יצחק הכהן שי' רייכמאן ברכת כהנים, ולאחר מכן פתח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשיחה שארכה כעשרים דקות (ללא מיקרופון) ולאחריה יצא מבית הכנסת. | לאחר סיום הברכה בירך הת' ישראל יצחק הכהן שי' רייכמאן ברכת כהנים, ולאחר מכן פתח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשיחה שארכה כעשרים דקות (ללא מיקרופון) ולאחריה יצא מבית הכנסת. | ||
− | עם סיום הודיאו המוקרן בקביעות בכל מוצאי שבת החלו ריקודים סוערים בקדמת בית הכנסת עם הניגון החדש | + | עם סיום הודיאו המוקרן בקביעות בכל מוצאי שבת החלו ריקודים סוערים בקדמת בית הכנסת עם הניגון החדש. הניגון הושמע אמנם דרך הקלטה (ולא ע"י כלי זמר), אך הדבר לא גרע משמחת תלמידי התמימים הרוקדים "שמחתי באומרים לי בית ה' נלך". במקביל החלו בסידור בית הכנסת להתוועדות המרכזית שהחלה מיד לאחר מכן. |
− | ההתוועדות נפתחה, כמקובל, בוידאו ממראות קודש שלאחריו פתח המנחה, הרב | + | ההתוועדות נפתחה, כמקובל, בוידאו ממראות קודש שלאחריו פתח המנחה, הרב שלום יעקב שי' חזן, בשבח והודיה להקב"ה על כך שהביא אותנו ליום הזה, ועל השפע הנפלא שהביא לנו כ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א בביאורים על מהותו וענינו של יום זה כשלאחר מכן פתח הקהל שוב בריקודים עם הניגון החדש שהתנגן לו שוב ושוב במהלך כל ההתוועדות כולה. |
− | עם סיום הנגון פתח ראשון הדוברים, הרב פייביש וואגל, שסיפר על השתלשלות המאורעות של הוצאת הקונטרס הנפלא "ביום עשתי עשר" תשל"א בחיות רבה כאילו הוא עצמו היה שם. אחריו דיבר המד"א, הרב יוסף ישעיה ברוין שעורר על רגש ההתקשרות שצריך להיות ביום זה וגם הזכיר על גזירת החינוך המאיימת להכניס תכנים חיצוניים אל תוך תלמודי התורה כאן בשכונת המלך. | + | עם סיום הנגון פתח ראשון הדוברים, הרב פייביש וואגל, שסיפר על השתלשלות המאורעות של הוצאת הקונטרס הנפלא "ביום עשתי עשר" תשל"א בחיות רבה כאילו הוא עצמו היה שם. אחריו דיבר המד"א, הרב יוסף ישעיה שי' ברוין שעורר על רגש ההתקשרות שצריך להיות ביום זה וגם הזכיר על גזירת החינוך המאיימת להכניס תכנים חיצוניים אל תוך תלמודי התורה כאן בשכונת המלך. |
− | בין לבין הנואמים דיבר הרב מיכאל גאלאמב שחזר על מאמר מכ"ק אדמו"ר | + | בין לבין הנואמים דיבר הרב מיכאל חנוך שי' גאלאמב שחזר על מאמר מכ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א כשהוא מוסיף עליו נופך של ביאורים בסגנונו המיוחד ולאחריו דיבר ר' ניסים שי' לגזיאל בשפת העברית כשתמימים רבים מאזינים לו בשקיקה. ולאחר מכן נפתחו ריקודים סוערים עם הניגון החדש שנמשכו עד לשעות הקטנות של הלילה. |
עם סיום החלק הרשמי של ההתוועדות נפתחו התוועדויות שונות בכל רחבי 770, כשהם נמשכים עד לבוקר. | עם סיום החלק הרשמי של ההתוועדות נפתחו התוועדויות שונות בכל רחבי 770, כשהם נמשכים עד לבוקר. |
גרסה אחרונה מ־22:10, 14 באפריל 2024
יום שבת קודש פ' צו, י' ניסן תשפ"ג - שנת הקהל
זמן קצר לפני תפילת שחרית נצפו חלק מתלמידי התמימים כשהם עומדים קבוצות קבוצות על מנת ללמוד את הניגון החדש.
תפילת שחרית התנהלה בזריזות, כשלעמוד ניגש ר' מנחם מענדל שי' עמאר כשהוא משלב בתפילה ניגנים רבים הקשורים לחג הפסח שחל בשבוע הקרוב. לקריאת התורה הוציאו את ספר התורה לקבלת פני משיח ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. לתפילת מוסף ניגש ר' זירקינד, ולאחר התפילה הכריז הרב קאסאווסקי שי' (שלא כרגיל) קטע בגאולה ומשיח ועל זמן ההתוועדות קודש ותפילת מנחה.
ההתוועדות השבת היתה מיוחדת בכמות האנשים, נוסף על האורחים הרבים שהשתתפו בה, וכדלקמן.
כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א נכנס בשעה 1:30, ולאחר הברכה על היין ניגנו הקהל 'יחי' קרוב לחצי שעה ולאחר מכן פתח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשיחה שארכה כעשרים ושמונה דקות.
אחרי השיחה ניגנו את הניגון החדש על קאפיטל קכ"ב (ראה גם יומן ח' ניסן), שהתנגן בחזקה על ידי קהל המשתתפים למשך יותר מ-34 דקות (!), כשחלק מהקהל נעמד על הספסלים על מנת לצפות בפני כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בעת שירת הניגון החדש.
לאחר הניגון פתח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשיחה השני' והאחרונה (שארכה כעשרים דקות), ולאחריה החלה חלוקת משקה:
ראשון העוברים הי' הת' זלמן שי' מרנץ שקיבל עבור התוועדות הקבועה ביום שני ולאחריו עלה נציג הגבאים, הת' שניאור זלמן שי' אביעד, שקיבל עבור ההתוועדות המרכזית שתיערך במוצאי שבת לכבוד י"א ניסן, לאחר ההכרזה חתם בהכרזת יחי משולשת כשכל הקהל מכריז אחריו. אחרון העוברים הי' ר' מנחם נחום שי' גערליצקי שקיבל עבור סיומי הרמב"ם השבוע.
עם סיום החלוקה, ניגון הקפות, שיבנה וברכה אחרונה יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מבית הכנסת.
בזמן הרב שנותר בין ההתוועדות לתפילת מנחה ניצלו תלמידי התמימים לשבת בהתוועדויות השונות המפוזרות ברחבי 770 המתקיימות כהכנה לי"א ניסן שחל הערב. בין השאר התקיימה התוועדות 'אויפרוף' לת' יגאל שי' קופצ'יק המתחתן מחר בארה"ק.
זמן קצר לפני תפילת מנחה החלו ה'ועד המסדר' בארגון בית הכנסת לתפילת מנחה ודרשת שבת הגדול שתתקיים לאחריה. בימת הקריאה הועברה אל מחוץ לבית הכנסת והספסלים העומדים בצידו המזרחי-צפוני של הזאל פונו כשפניהם לכיוון דרום 770 עבור דרשת שבת הגדול וזמן קצר לפני תפילת מנחה (שהוקדמה קצת לכבוד דרשת שבת הגדול) פונה החלק הקדמי של 770 עבור קריאת התורה.
לעמוד ניגש הת' שמואל שי' שמואלי, ולקריאת התורה הוציאו את ספר התורה לקבלת פני משיח. לשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, לאחר הגבהת הספר וגלילתו צעד אחרי הס"ת עד שהגיע למקומו.
לאחר הסדר ניגונים (שהתקיים בקביעות כבכל שבת) במרכז 770, נשא המד"א הרב יוסף ישעי' שי' ברוין את דרשת שבת הגדול, כנהוג.
מוצאי שבת קודש, ליל י"א ניסן, יום ההולדת הקכ"א של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א
כבר דקות ארוכות לפני התפילה החלו הקהל לנגן את הניגון החדש על הקאפיטל של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, כשבינתיים מסדרים ה'ועד המסדר' את הריבוע שעל יד בימת התפילות שפונה כולו מאנשים עבור הברכה שאחרי תפילת ערבית, כשלתפילת ערבית נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מאוחר בשלוש דקות מהזמן הרגיל (צאת שבת).
בשל האיסור להכין משבת לחול, ההכנות המעשיות עבור הברכה התקיימו רק בשעת תפילת ערבית (לאחרי ההבדלה בתפילה), הסטענדער של השיחות הורד לשטח שפונה על יד הבימה, ורמקול אחד (עבור המיקרופון של ברכת אנ"ש) הועמד על יד ארון הקודש.
לאחר ההבדלה ירד כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מבימת התפילות ונעמד על יד הסטענדער של השיחות שהועמד על יד המדרגות, ולאחר מכן החל הרב שמואל שי' סמואל'ס לברך את כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ("כברכת בן המברך את אביו") בשם כל החסידים ואנ"ש לרגל יום ההולדת המאה ועשרים ואחד (במיקרופון). בנוסח הברכה שולבו גם פסוקים מהקאפיטל החדש כשבתוך הברכה מופיעה גם בקשה ודרישה לסיים את ההעלם והסתר שלא היה כדוגמתו מאז מתן תורה ולהביא את הגאולה האמיתית והשלימה בפשטות.
לאחר סיום הברכה בירך הת' ישראל יצחק הכהן שי' רייכמאן ברכת כהנים, ולאחר מכן פתח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשיחה שארכה כעשרים דקות (ללא מיקרופון) ולאחריה יצא מבית הכנסת.
עם סיום הודיאו המוקרן בקביעות בכל מוצאי שבת החלו ריקודים סוערים בקדמת בית הכנסת עם הניגון החדש. הניגון הושמע אמנם דרך הקלטה (ולא ע"י כלי זמר), אך הדבר לא גרע משמחת תלמידי התמימים הרוקדים "שמחתי באומרים לי בית ה' נלך". במקביל החלו בסידור בית הכנסת להתוועדות המרכזית שהחלה מיד לאחר מכן.
ההתוועדות נפתחה, כמקובל, בוידאו ממראות קודש שלאחריו פתח המנחה, הרב שלום יעקב שי' חזן, בשבח והודיה להקב"ה על כך שהביא אותנו ליום הזה, ועל השפע הנפלא שהביא לנו כ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א בביאורים על מהותו וענינו של יום זה כשלאחר מכן פתח הקהל שוב בריקודים עם הניגון החדש שהתנגן לו שוב ושוב במהלך כל ההתוועדות כולה.
עם סיום הנגון פתח ראשון הדוברים, הרב פייביש וואגל, שסיפר על השתלשלות המאורעות של הוצאת הקונטרס הנפלא "ביום עשתי עשר" תשל"א בחיות רבה כאילו הוא עצמו היה שם. אחריו דיבר המד"א, הרב יוסף ישעיה שי' ברוין שעורר על רגש ההתקשרות שצריך להיות ביום זה וגם הזכיר על גזירת החינוך המאיימת להכניס תכנים חיצוניים אל תוך תלמודי התורה כאן בשכונת המלך.
בין לבין הנואמים דיבר הרב מיכאל חנוך שי' גאלאמב שחזר על מאמר מכ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א כשהוא מוסיף עליו נופך של ביאורים בסגנונו המיוחד ולאחריו דיבר ר' ניסים שי' לגזיאל בשפת העברית כשתמימים רבים מאזינים לו בשקיקה. ולאחר מכן נפתחו ריקודים סוערים עם הניגון החדש שנמשכו עד לשעות הקטנות של הלילה.
עם סיום החלק הרשמי של ההתוועדות נפתחו התוועדויות שונות בכל רחבי 770, כשהם נמשכים עד לבוקר.