הבדלים בין גרסאות בדף "א' שבט תשמ"ב"
(אין הבדלים)
|
גרסה אחרונה מ־21:09, 28 באוקטובר 2007
יום ב' א' ר"ח שבט ה'תשמ"ב
אד"ש יצא לקרה"ת ב-10:10 קראו בס"ת שסיימו אתמול אד"ש הסתכל על הס"ת כל זמן שהלכו עמו עד לאחרי שהניחוהו על הבימה לאחרי קרה"ת כשהכניסו את הס"ת התחיל הסופר שהחזיקו ועשה הגבהה לשיר "שישו ושמחו" אד"ש הורה להגברת השירה ע"י שהכה בידו הק' על השולחן ונענע בראשו אבל עדיין המשיך להסתכל בתהילים ולומר וכשגמר הרים את ראשו והשיב שוב ושוב בידו הק' [הרימה מהשולחן] להגברת השירה על פני אד"ש נראה חיוך קל כמין שביעות רצון לבסוף הפסיק וחיכה מעט אח"כ התכופף מעט לצד והסתכל אל ארון הקודש שהי' כבר סגור [לראות איך מכניסים הס"ת(?)] ואח"כ יצא לחדרו, ומיד הוציא ע"י ליבל משקה מרוסי' ויין שיתוועדו לאחרי התפילה והתוועדו עד מנחה מה שדיברו אכתוב לקמן (לאחרי הסיום נסיעת אד"ש לביתו).
לפני מנחה שרו ניגון ההקפות אד"ש יצא לתפילת מנחה ב-3:15 חילק צדקה וכשנכנס לא הגיב - ומיד הפסיקו לשיר והתחילו את התפילה. לאחרי התפילה בירך 2 נוסעים וכולם מחכים בצפי' בפרוזדור לשמוע מה יהי' חדש והנה ליבל יוצא מקה"ק ובפיו בשורה כי בשעה 4:15 ירד אד"ש להתוועדות קצרה מפני שהיום יש חתונה מיד כששמענו את הבשורה המשמחת כולם התחילו לשיר את ניגון ההקפות ובשמחה יורדים לזאל הגדול להתוועדות. אד"ש ירד ב-4:25 ההתוועדות הסתיימה ב-5:50 באמצע ההתוועדות הורה לשלמה לומר לחיים צוה לנגן "אין אדיר" ונענע בראשו בשעה שנגנו אח"כ הסתכל לעבר הילדים והתחיל "ווי וואנט" ונענע בראשו הק' להגברת השירה ציוה לנגן ניגון ההכנה וניגון אדמוה"ז פ"א אח"כ ב'ניז'וריצי חלופצי' מחה כפיים בחוזק. בסוף ההתוועדות התחיל 'נייעט נייעט' ולאחרי ברכה אחרונה התחיל "כי בשמחה" בתחילה אד"ש מזג מבקבוק קטן משקה מרוסי' לתוך כוסו שהי' מלא חציו יין ואח"כ ציוה להרב מענטליק להוסיף על המשקה עוד יין, באמצע ההתוועדות שפך מהכוס לבקבוק ואח"כ ריקן את הבקבוק לכוסו [ורימז לליבל] שמענטליק ימלא שוב את כוסו ביין [זהו הפעם הראשונה שראיתי שבאמצע ההתוועדות שוב מזגו לאד"ש יין לכוסו ואפי' בהתוועדות ארוכה ובפרט שהפעם הייתה קצרה..]
בהתוועדות דיבר אד"ש שזהו המשך לסיום הס"ת שבקשר לזה הרי צריכים לחיות עם הזמן שהוא חת"ת של יום זה בחומש ש"לכל בני ישראל הי' אור במושבותם" על אף שבמצרים הי' חושך עכ"ז לכל ישראל הי' אור וכן בתהילים של יום זה הרי אומרים "אשרי האיש וכו' ועלהו לא יבול" שזה הולך על ע"ה שמקיימים את הת"ח וכו' שעכ"ז הרי לבסוף שוב מסיים "אשרי כל חוסי בו" ובזה רואים המעלה שבכל מצב ישראל הוא "אשרי". וכן בתניא הרי השיעור של היום אומרים את החלק שמתחיל ענין המס"נ פר' י"ח שזהו כמו משרע"ה וזהו לא מצד השכל אלא אמונה המושרשת אצל כל יהודי ואף שמי ידמה למשרע"ה כמו שכתוב בהל' וכו' ובכ"ז זה נמצא אצל כל יהודי ובזה האחדות של כל ישראל בשווה וכן רואים בתורה שישנם שתי קצוות שצ"ל כל אות בנפרד מוקף גוויל וכו' וכו' כמבואר בארוכה ועכ"ז צ"ל תפורים יחד כל היריעות ובמפה אחת ומעיל אחד וכו' שבזה רואים את האחדות שבס"ת ואח"כ דיבר עד כמה שקיום הקשר עם יהודי רוסי' ע"י ששולחים חבילה של תשמישי קדושה הרי לא שולחים מספיק ואם ישלחו הרבה הרי לא יתנו כלל להכניס וכו' ולכן דווקא ע"י הס"ת שהם קונים בכסף שיוכלו לקנות בזה חיי נפשם הרי בזה מתאחדים עם כל היהודים בעולם וזה מעוררם וכו' לבסוף אמר שלאחרי שכבר סיימו את הס"ת הרי כעת צ"ל ב"ללמדה" שיוסיפו בשקידה והתמדה בלימוד התורה וכל חלקי התורה זה מדובר לבעה"ב בכלל ובפרט אצל תלמידי הישיבה שאצלם תורתם אומנותם וכו'.
לאחרי ההתוועדות נכנס אד"ש לחדרו וכעבור דקה לערך יצא לתפילת מעריב ב"אל תירא" שרו הילדים ואד"ש נענע בראשו הק' [ופ"א בידו הק' על השולחן] אח"כ נסע לביתו בפרוזדור חייך לא' שעמד שם אח"כ בחוץ. [אחז מעט - נגע] בשלום העכט ודיבר עמו (עמד מעט והמשיך ללכת מעט) אח"כ שרו "ווי וואנט" והורה להגביר השירה.
בדבר ההתוועדות שהתקיימה אחרי תפילת שחרית ע"פ ציווי אד"ש: זה הי' בזאל הגדול למטה השתתפו ר' י.כ., הרב מענטליק, ר' דוד רסקין, הר' פרידמן, הרב מ.טייטלבוים, הרב ש. זרחי, והר' א. ששונקין. וכו' וכו'.