הבדלים בין גרסאות בדף "ב' כסלו תשל"ח"

מתוך יומן 770
 
 
שורה 1: שורה 1:
'''שבת פרשת תולדות, ב' כסלו'''  
+
'''שבת קודש פרשת תולדות, ב' כסלו'''  
  
במשך כל השבת שהה אד"ש בחדרו ב-770, ולא הלך לביתו עד מוצאי-שבת. את תפילות השבת התפללו בזאל למעלה (ולא למטה כפי שחשבו שיהי' מעתה). בתפילות השתתף מניין מצומצם מאנ"ש שנבחרו על פי התור.  
+
במשך כל השבת שהה כ"ק אדמו"ר שליט"א בחדרו ב-770, ולא הלך לביתו עד מוצאי-שבת.  
  
לשחרית של שבת נכנס אד"ש לאחר שיר של יום, לקריאת-התורה. ישב במשך כל קריה"ת ובאמירת המפטיר עמד ובכה כשאמר את הפסוק "ועיניכם תראינה גו'" (עד ד' פסוקים שאחרי זה) [באחד היומנים נרשם שכך הי' גם בשנים קודמות], וכן בפסוק "מי גם בכם וגו'" ובפסוק "ואמרתם גו'". חזר לחדרו אחרי החצי-קדיש שלפני מוסף.  
+
את תפילות השבת התפללו בזאל למעלה (ולא למטה כפי שחשבו שיהי' מעתה). בתפילות השתתף מנין מצומצם מאנ"ש שנבחרו על פי התור.  
  
בזאל למטה התקיים קידושא רבה על-ידי אנ"ש ובאירגון הגבאים לרגל המאורע המשמח של  ר"ח כסלו. רבים סעדו את כל סעודות השבת ב-770. השמחה הייתה רבה ומשקה נשפך כמים. זקני המשפיעים ובראשם ר' י.כ. התוועדו עם אנ"ש במשך כל השבת. גם לילדים הוכנה תוכנית מיוחדת, מעין "מסיבת שבת", בציון היום המיוחד.  
+
לשחרית של שבת נכנס כ"ק אדמושליט"א לקריאת-התורה. באמירת המפטיר בכה כשאמר את הפסוק "ועיניכם תראינה גו'" והפסוק "מי גם בכם וגו'", ועוד פסוקים שאחרי זה [בא' היומנים נרשם שכך נהג גם בשנים קדמוניות]. חזר לחדרו אחרי החצי-קדיש שלפני מוסף.  
  
במשך השבת סיפר ר' מאיר הארליג שאדאמר להזמין את שידורי הרדיו לקראת י"ט כסלו.  
+
בזאל הגדול התקיים קידושא רבה ע"י אנ"ש ובארגון הגבאים לרגל המאורע המשמח של ר"ח כסלו. רבים סעדו את כל סעודות השבת ב-770. השמחה הייתה רבה ומשקה נשפך כמים. זקני המשפיעים ובראשם ר' י.כ. התוועדו עם אנבמשך כל השבת. גם לילדים הוכנה תוכנית מיוחדת, מעין "מסיבת שבת", בציון היום המיוחד.  
  
בשעה 4 התפללו מנחה עם אד"ש בזאל למעלה ונכנסו רק אברכים על פי רשימה שהוכנה ביום שישי. אדעמד במשך כל זמן קריאת-התורה (כמו בימי שני וחמישי). למטה נמשכו בזמן הזה השמחה והריקודים.
+
ר' מאיר הארליג סיפר שכ"ק אדמו"ר שליט"א אמר להזמין את שידורי הרדיו לקראת י"ט כסלו. באמצע ההתוועדות הסתובב ר' ישראל דוכמן עם בקבוקי משקה ריקים וצעק "בבנינו ובבנותינו" (את כל הקידוש הזה נדב הנ"ל עם עוד כמה מאנוהתמימים).  
  
דקות ספורות לפני צאת השבת נודע לנמצאים בזאל למעלה שאד"ש עומד לצאת לתפילת ערבית, בפעם הראשונה מאז הארוע הבריאותי. מיד התפשטה השמועה וכל אלו שהיו בחוץ החלו להידחס פנימה, עד שנסגרו דלתות הזאל והוכנו הכסא והסטנדר, ואלו שנשארו בחוץ נאלצו להסתפק בהבטה דרך החלונות.  
+
בשעה 4:00 התפלל כ"ק אדמו"ר שליט"א מנחה בזאל למעלה ונכנסו רק אברכים על פי רשימה שהוכנה ביום שישי. כ"ק אדמו"ר שליט"א עמד במשך כל זמן קריאת-התורה (כמו בימי שני וחמישי). למטה נמשכו בזמן הזה השמחה והריקודים.  
  
אחרי הבדלה חזר אד"ש לחדרו וכעבור כשעה נסע לביתו. במשך כל הזמן אחרי מעריב המשיך הקהל הגדול לרקוד מול חדרו של אד"ש וחיכו לאד"ש שייצא. ההתוועדות בזאל למטה הייתה בעיצומה וכולם יצאו החוצה בשירה ובריקודים. כשיצא אד"ש רמז בידו להגביר את השירה וכולם הצטרפו למעגלי הריקודים. על-יד המכונית רמז משהו לד"ר רזניק והורה שוב להגביר השירה. גם בהיותו במכונית המשיך לעודד בידו את השירה.  
+
דקות ספורות לפני צאת השבת נודע לנמצאים בזאל למעלה שכ"ק אדמו"ר שליט"א עומד לצאת לתפילת ערבית, בפעם הראשונה מאז האירוע הבריאותי. מיד נסגרו דלתות הזאל והוכנו הכסא והסטנדר. אחרי הבדלה חזר כ"ק אדמו"ר שליט"א לחדרו וכעבור כשעה נסע לביתו. במשך הזמן הזה המשיכו לרקוד מול חדרו של כ"ק אדמו"ר שליט"א, וקהל גדול התאסף ברחבת 770 כדי לראות את כ"ק אדמו"ר שליט"א נוסע. ההתוועדות בזאל למטה הייתה בעיצומה וכולם יצאו החוצה בשירה ובריקודים. כשיצא כ"ק אדמו"ר שליט"א רמז בידו להגביר את השירה וכולם הצטרפו למעגלי הריקודים. ליד המכונית רמז משהו לד"ר רעזניק וסימן שוב להגביר את השירה, וגם בהיותו במכונית המשיך לעודד בידו את השירה.  
  
לאחר שאד"ש נסע, התפזר הקהל ורובם חזרו לבתיהם. ר' ישראל דוכמן נעמד להתפלל מעריב בניגון יו"ט והשתתפו במנין הזה מסלתה ומשמנה של ליובאוויטש: ר' י.כ. ועוד. באמצע ההתוועדות הסתובב ר' י.ד. עם בקבוקי משקה ריקים וצעק "בבנינו ובבנותינו". את כל הקידוש הזה נדב ר' י.ד. עם עוד כמה מאנ"ש והת'.
+
לאחר שכ"ק אדמו"ר שליט"א נסע, התפזר הקהל ורובם חזרו לבתיהם. ר' ישראל דוכמן נעמד להתפלל מעריב בניגון יו"ט והשתתפו במנין הזה מסלתה ומשמנה של ליובאוויטש: ר' י.כ. ועוד.

גרסה אחרונה מ־17:11, 27 בנובמבר 2008

שבת קודש פרשת תולדות, ב' כסלו

במשך כל השבת שהה כ"ק אדמו"ר שליט"א בחדרו ב-770, ולא הלך לביתו עד מוצאי-שבת.

את תפילות השבת התפללו בזאל למעלה (ולא למטה כפי שחשבו שיהי' מעתה). בתפילות השתתף מנין מצומצם מאנ"ש שנבחרו על פי התור.

לשחרית של שבת נכנס כ"ק אדמו"ר שליט"א לקריאת-התורה. באמירת המפטיר בכה כשאמר את הפסוק "ועיניכם תראינה גו'" והפסוק "מי גם בכם וגו'", ועוד פסוקים שאחרי זה [בא' היומנים נרשם שכך נהג גם בשנים קדמוניות]. חזר לחדרו אחרי החצי-קדיש שלפני מוסף.

בזאל הגדול התקיים קידושא רבה ע"י אנ"ש ובארגון הגבאים לרגל המאורע המשמח של ר"ח כסלו. רבים סעדו את כל סעודות השבת ב-770. השמחה הייתה רבה ומשקה נשפך כמים. זקני המשפיעים ובראשם ר' י.כ. התוועדו עם אנ"ש במשך כל השבת. גם לילדים הוכנה תוכנית מיוחדת, מעין "מסיבת שבת", בציון היום המיוחד.

ר' מאיר הארליג סיפר שכ"ק אדמו"ר שליט"א אמר להזמין את שידורי הרדיו לקראת י"ט כסלו. באמצע ההתוועדות הסתובב ר' ישראל דוכמן עם בקבוקי משקה ריקים וצעק "בבנינו ובבנותינו" (את כל הקידוש הזה נדב הנ"ל עם עוד כמה מאנ"ש והתמימים).

בשעה 4:00 התפלל כ"ק אדמו"ר שליט"א מנחה בזאל למעלה ונכנסו רק אברכים על פי רשימה שהוכנה ביום שישי. כ"ק אדמו"ר שליט"א עמד במשך כל זמן קריאת-התורה (כמו בימי שני וחמישי). למטה נמשכו בזמן הזה השמחה והריקודים.

דקות ספורות לפני צאת השבת נודע לנמצאים בזאל למעלה שכ"ק אדמו"ר שליט"א עומד לצאת לתפילת ערבית, בפעם הראשונה מאז האירוע הבריאותי. מיד נסגרו דלתות הזאל והוכנו הכסא והסטנדר. אחרי הבדלה חזר כ"ק אדמו"ר שליט"א לחדרו וכעבור כשעה נסע לביתו. במשך הזמן הזה המשיכו לרקוד מול חדרו של כ"ק אדמו"ר שליט"א, וקהל גדול התאסף ברחבת 770 כדי לראות את כ"ק אדמו"ר שליט"א נוסע. ההתוועדות בזאל למטה הייתה בעיצומה וכולם יצאו החוצה בשירה ובריקודים. כשיצא כ"ק אדמו"ר שליט"א רמז בידו להגביר את השירה וכולם הצטרפו למעגלי הריקודים. ליד המכונית רמז משהו לד"ר רעזניק וסימן שוב להגביר את השירה, וגם בהיותו במכונית המשיך לעודד בידו את השירה.

לאחר שכ"ק אדמו"ר שליט"א נסע, התפזר הקהל ורובם חזרו לבתיהם. ר' ישראל דוכמן נעמד להתפלל מעריב בניגון יו"ט והשתתפו במנין הזה מסלתה ומשמנה של ליובאוויטש: ר' י.כ. ועוד.