כ"ב מנחם-אב תשנ"ג
יום שני כ"ב מנחם-אב
ההדים של אתמול הגיעו רחוק רחוק..., עד שגם בחגיגת הסיום הארצית של ספר יד-החזקה בעיר טבריה הערב צפו בתפילת המנחה של אתמול, וזאת באמצעות "מרכז שידורי חב"ד".
ולאלה ש'פיספסו' את המעמד הגדול של אתמול, נכונה להם הפתעה... כשהמעמד של אתמול חזר על עצמו, ובאופן שמח יותר, ללא כל העגמ"נ וריבוי הזמן שהי' אתמול.
הי' זה בשעה 5:15, כשנודע על 'מנחה נאו', ובאותו רגע, ללא שהות כלל מעת שנודע, נכנס כ"ק אד"ש מה"מ לחדר התפילות, עד כדי כך שגם החתנים שאמורים היו לקבל הסידור לא הספיקו להיכנס..., ובסיום התפלה, בטרם יצא כ"ק אד"ש מה"מ אל המרפסת נכנסו 2 החתנים וקיבלו יחד את הסידור מידו הקדושה, כשכ"ק אד"ש מה"מ מביט על כל אחד ואחד ומניד בראשו הק'. לאחמ"כ יצא למרפסת, והש"צ אחז באמצע קדיש בתרא. כ"ק אד"ש מה"מ התרומם מעט והתקרב למרפסת, פנה לשמאלו, ולאחר שהש"ץ סיים, החל הקהל לנגן 'יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד', ומיד סימן כ"ק אד"ש מה"מ פעמיים בידו הק', והריל"ג שאל ונענה בחיוב, וכל כך ברור הי' האות שרמז כ"ק אד"ש מה"מ בידיו, כאשר בד בבד עם הסימן ל'לחיים', בתנועת שפיכה כפי שהי' אמש, המשיך כ"ק אד"ש מה"מ בסימון נוסף - בפתיחת ידו הק' (סימן לצלחת), והמסר הובן היטב ובוצע מיד: איש ההצלה ר' משה שי' קליין הוזנק ממקומו ורץ להביא את האוכל, בתוך צלחת, כאתמול. כ"ק אד"ש מה"מ עודד השירה וכעבור כחצי דקה הסתובב שוב וסימן בידו הק' והריל"ג אמר שהלכו להביא.
ההמתנה, יש לציין, היתה דקה בלבד והריל"ג הגיש הצלחת מיד לכ"ק אד"ש מה"מ. אופן האכילה הי' כאתמול, כשהפעם, הוסיף כ"ק אד"ש מה"מ לעודד אף בעת האוכל..., לאחר החתיכה התשיעית, עודד וענה 'לחיים' לקהל, ואחרי הפעם העשירית היו כמה תנועות עידוד בראשו הק', ולאחר טו"ב פעמים פנה גם לימינו וענה 'לחיים', ולאחר פעם נוספת שוב היו עידודים. לפתע העיף מבט לימינו [הקהל לא הסיר עיניו לרגע, והתחושה שעברה בין הקהל היתה תזכורת לדקות של ההתוועדויות הרגילות, בעת שכ"ק אד"ש מה"מ הי' אוכל המזונות, לאחר הקידוש וכיו"ב], ולאחר הפעם האחרונה שוב ענה 'לחיים', וכשהריל"ג הסיר את הצלחת, סימן בידו הק' לאמר: אין צורך ביותר. הריל"ג הגיש את הסידור, וכ"ק אד"ש מה"מ הקריב הסידור אליו יותר, ובאותה עת הושלך הס בקהל [כבימים ימימה - בעת אמירת ברכה אחרונה], ומשסיים כ"ק אד"ש מה"מ ענה כל הקהל כאחד "אמן". כ"ז נמשך כ-8 דקות. לאחמ"כ העיף מבט לשמאלו ועודד השירה כחצי דקה, וסימן פעמיים בידו הק' לסגירת הוילון. הריל"ג שאל באם לסגור, ומשנענה בחיוב סגר הוילון. הגילוי נמשך כ-10 דקות, והשעה היתה 5:33.
כמה פיזיותרפיסטים נכנסו במשך היום לכ"ק אד"ש מה"מ, אך יצאו כלעומת שבאו...
ותכונה רבתית לקראת החגיגה הגדולה של 'סיום הרמב"ם' (במחזור העשירי, והתחלת מחזור האחד-עשר), שתתקיים הערב בע"ה. הודעות על כך נמסרו במודעות עוד מקודם השבת, וברחבי השכונה עברו במכוניות עם רמקול נייד לפרסם ע"ד החגיגה. הכותרת בהכרזה הי' - והעשירית יעשה המלך המשיח".
לתפילת ערבית לא זכינו.
"אפשר"!...
הערב ביקר הד"ר לייב שי' טישהאלץ אצל כ"ק אד"ש מה"מ. במהלך ביקורו, שנמשך 10 דקות, שאל את כ"ק אד"ש מה"מ באם רוצה טערפי' ונענה ב'ניין'. יצויין כי באותו יום שילח כ"ק אד"ש את כל הפיזיוטרפיסטים שהגיעו, מאופיר ועד טוני. לאחמ"כ שאל באם פעם אחרת ירצה כ"ק אד"ש מה"מ, וכ"ק אד"ש מה"מ ענה בפיו הק': "אפשר"!...
כן כרגיל קיים עם כ"ק אד"ש את ענין הצדקה כדרכו בכך, ולאחמ"כ סיפר אשר בשבוע האחרון היתה התקדמות בזה שכ"ק אד"ש ביקש דברים מיוזמתו הוא.
סיום הרמב"ם
והעשירית יעשה המלך המשיח
בשעה 10:00 בערב החלה החגיגה הגדולה של סיום כל ספר הי"ד החזקה להרמב"ם, סיום המחזור העשירי והתחלת המחזור האחד-עשר, העשירי יהי' קודש והעשירית יעשה המלך המשיח. מנהל 'ועד סיומי הרמב"ם' העומד מאחורי חגיגות הסיומים בתמידות ובקביעות זה כו"כ שנים מאז ניתנה ההוראה "לעשות סיום על כל ספר ועד על כל הלכות והלכות", הרב מנחם נחום שי' גערליצקי, דאג שהערב יהי' זה לא "עוד סיום" בלבד, אלא סיום שיכבד את עצמו כראוי. גם בימת הכבוד היתה מכובדת ביותר, כאשר בין הבולטים בה, יו"ר הבד"ץ דק"ק קראון הייטס הרב יהודה קלמן שי' מארלאוו, חבר ועד רבני ליובאוויטש הכללי הרב שניאור זלמן שי' גורארי', זקן החסידים הרב יהודה שי' חיטריק; חבר אגוח"ח העולמית ויו"ר צא"ח המרכזית ומנהל רוחני דישיבת תות"ל המרכזית - 770, הרב דוד שי' רסקין; רבה של מילאנו והגליל הרב גרשון מענדל שי' גרליק, ועוד ועוד.
הסיום נפתח בתפילה לבריאותו של כ"ק אד"ש מה"מ ע"י אמירת קאפי' צ"ב ע"י הרה"ח וכו' הרב מרדכי שי' ליפשיץ. הרב משה שי' באגמילסקי, ממגידי השיעור של כולל תפארת זקנים, סיים את המחזור העשירי, והרב יהודה קלמן שי' מארלאוו התחיל את המחזור האחד-עשר.
החוזר של כ"ק אד"ש מה"מ, הרב י.כ., חזר על הדרן מעמיק של כ"ק אד"ש מה"מ על תחילת ספר הי"ד - יסוד היסודות ועמוד החכמות.
הרב יהודה שי' חיטריק קרא את 'היום יום' היומי ונשא דברי התעוררות.
אורח מאה"ק הרב יוסף שי' הרטמן נשא אף הוא דברי התעוררות וחיזוק בענין שלימות הארץ וכו' וגם נתן א יישר כח גדול להרב גערליצקי על טירחתו ללא ליאות לקיים את כל הסיומים במשך כל השנה ברוב פאר והדר, [הקהל לא נשאר אדיש ומשך כמה וכמה דקות מחא כף].
אורח נוסף, מנהל צא"ח נחלת הר חב"ד ועורך סדרת הספרים 'הר המלך' דיבר אודות הגילוי שהי' באותו יום, אשר "אינו יודע פירושים לזה, אך", לדבריו, "גילוי זה גדול יותר מהגילוי של משיח" (!) לאחמ"כ תיבל את דבריו באגדה.
שליח כ"ק אד"ש בלונדון ומנהל המוסדות, הרב שמואל שי' לו, נשא דברים באנגלית וסיפר כמה וכמה סיפורי 'בדידי הווה עובדא' שנעשו מאז כ"ז אדר, והפליא איך שתנודות ראש של הרבי ל"הן" ול"שלילה" פועלות מופתים נפלאים.
הרב יוסף יצחק שי' שגלוב, רכז פעילות החנות 'מרכז משיח העולמי' הנמצאת בלב השכונה, חנות שלא שוקטת במשך כל היום כולו ועוברים ושבים אינם מסוגלים לפסוח על חנות זו, מספר לנו על הפעילות העניפה. הרב שגלוב סיפר שהפעילות מתרכזת בעשרות ענינים שונים הקשורים למשיח, כקלטות וידאו, ספרים, מדבקות, חולצות, ומה בעצם לא. עשרות אנשים מציפים את החנות מידי יום, ואיך אמר א' הקליינטים שנכנס לחנות - "אם יש חנות מיוחדת לעניני משיח סימן שהוא באמת מגיע!"
ומרצה קבוע בסיומים, הרב יקותיאל מנחם שי' ראפ, שבכל השנה מקשר את הזמן עם הסיומים (וכבר הובטחנו שבקרוב יראה אור סיפרו המיוחד בענין זה), חזר מאה"ק זה עתה ועליו נאמר חד מינייהו כתרי מינן. הרב ראפ, כדרכו, השכיל באופן נפלא לקשר את הסיום הגדול עם הזמן.
במשך הערב דיברו עוד אנשים רבים ובזה תם החלק הרשמי והקהל עבר להתוועדות חסידית שנמשכה עד לאור הבוקר. בין המתוועדים: הרב שלום דובער שי' ליפסער, הרב דוד שלום שי' פייפ והרב אהרן שי' גינסבערג.