ט"ז תשרי תשס"ח

מתוך יומן 770
גרסה מ־22:35, 24 באוקטובר 2007 מאת 69.221.32.223 (שיחה)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | צפו בגרסה נוכחית (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
יומן 770

ליל ויום ב':


הפתעה נעימה מצפה לנו על ספסלי 770. חוברת "תשרי עם מלך המשיח" היוצאת-לאור מטעם אש"ל. זהו "מדריך לאורח", ובו פירוט על הנהוג בכל יום מימי חודש תשרי, כאן בד' אמותיו של נשיא דורנו, משולב בהנהגות קודש.

החזן למעריב הוא ר' שמעון הערץ והערב "התוועדות מרכזית" מתקיימת עם הרה"ח ר' אסף פרומר כשבמקביל מתקיימות בכל רחבי השכונה, עשרות אם לא מאות התוועדויות שמחה והחלטות טובות.

אז הנה, אחד הסיפורים מיני רבים שהתגלגלו על שולחנות התוועדויות 'שמחת בית השואבה' - ש"משם שואבין" רוח חסידית ושמחה לכל ימות השנה כולה:

חמישה חיילים באחד ממחנות הצבא האדום ברוסיה הקומוניסטית החליטו לנצל את שעת ההפסקה ללגימת יי"ש בעיירה הסמוכה. מובן מאליו שאחרי כמה לגימות התארכה לה ה'שעה', אך חיילים בכל זאת הם חיילים – ואחרי שעתיים נזכרו הם כי עליהם לשוב אל המחנה.

ובנתיים – במחנה הצבא שמו לב להיעדרותם, ומפקד המחנה יצא עם כמה חיילים לחפשם באיזור. שעה של חיפושים עברה, והם נמצאו מוטלים על אם הדרך, כשריח המשקה נודף למרחוק.

"תחסלו מיידית את הארבעה!" ציווה המפקד, "ואילו אותו", המשיך, "תשאירו בחיים". מאוחר יותר הסביר את פשר הפקודה: "אמנם חמשת החיילים לא עמדו בזמנים, וכולם, 'נפלו' בדרך למחנה. אך ראשיהם של הארבעה היו אל העיירה, משמע לשם מועדות פניהם, ואילו ראשו של חייל זה היה אל המחנה, כי שם הוא באמת 'מונח' - - - ".

לתפילת שחרית עומד חזן ר' מנחם מענדל רייצעס והיום ב'הושענות' אלו המחשבות שהתרוצצו במוחי עת בו המילים שיצאו מפי האלפים היו "הושענה אבן שתיה... הושענה בית הבחירה...": כזה חיבור של שתי שיחות יחד, רק אנשי כנסת הגדולה יכלו לעשות...

את 'שופטים נ"א' בו קובע הרבי שליט"א שנשיא הדור הוא על-דרך אבן השתייה שאין בה אפילו שינוי דגניזה, יחד עם קונטרס 'בית רבינו שבבבל' בו קובע הרבי שליט"א את מקומו של נשיא הדור בזמן הגלות: "בית הבחירה" – 770, מבלי לשכוח את 'הערה 92': "ולהעיר, ש"בית משיח" בגימטריא "פרצת" (770)"...

בסיום התפלה רצים התמימים ל'מבצעים' קצרצר, עקב השבת הקרבה ובאה. עוד יהודי, עוד נשמה, מדליקים אצל כולם את 'ניצוץ' המשיח הבוער פנימה...